Over Vereniging Het Verschil

Wie zijn wij?

Vereniging Het Verschil (VHV) is op 16 september 2008 opgericht en bestaat uit 30 leden. VHV heeft als doel een waardevolle een duurzame bijdrage te leveren aan onze samenleving. Eens in de twee jaar kiezen wij een goed doel uit waar wij actief geld voor inzamelen door middel van het organiseren van acties en evenementen, zoals een pokertournooi, autorally of het lopen van een marathon. Ieder lid is betrokken bij een of meerdere events, waardoor iedereen zich verbonden voelt met het gekozen doel. Tijdens deze activiteiten dragen wij ook actief bij aan het verhogen van de naamsbekendheid van het goede doel. Daarnaast willen we niet alleen geld inzamelen, maar is "het verschil maken" door de ervaring en expertise van onze leden in te zetten ten behoeve van het goede doel minstens zo belangrijk.
Ons target is om 100.000 euro per jaar op te halen voor een specifiek project of onderzoek.

Nieuwe leden gezocht

VHV is op zoek naar nieuwe leden. Mensen die tijd willen maken om activiteiten te organiseren, die hun kennis en expertise willen delen om een ander te helpen. Doeners, samenwerkers, kartrekkers. Interesse? Mail dan je motivatie en je ideeën voor een activiteit naar bestuur@vereniginghetverschil.nl

Hoe kiezen wij een goed doel?

VHV-leden kiezen eens in de twee jaar gezamenlijk een nieuw goed doel uit tijdens de Algemene Leden vergadering. In de aanloop naar de ALV geeft ieder lid goede doelen op die hij/zij een warm hart toedraagt. Die kunnen uit een breed spectrum komen: cultureel, sociaal, maatschappelijk of medisch. Uit alle suggesties nomineren alle leden persoonlijk hun 3 favorieten. De uiteindelijke top 3 wordt uitgenodigd om een presentatie te geven op de ALV, waarna wij over de definitieve keuze stemmen.

Na de ALV kunnen de leden ideeën aandragen voor de activiteiten die zij voor het nieuwe goede doel gaan organiseren. Het liefst met elkaar. Ons streven is natuurlijk om de jaarlijkse target van 100.000 euro te halen!

Waar moet een goed doel aan voldoen?

Onze bijdrage moet een daadwerkelijk verschil maken en voor een specifiek project of onderzoek worden gebruikt.
Het goede doel is nationaal georiënteerd en bestaat minimaal 3 jaar.
Het goede doel is een betrouwbare partner. Een CBF keurmerk o.i.d. is een pre.
Het goede doel mag onbekend zijn maar spreekt wel een breed publiek aan.
Persoonlijke betrokkenheid met een VHV-lid (via familie, vrienden of zelf meegemaakt) is een pré.

Bent u vertegenwoordiger van een goed doel en wilt u dit aanmelden? Mail dan naar bestuur@vereniginghetverschil.nl, dan sturen we u een aanmeldformulier. Dit geeft geen garantie dat uw doel ook daadwerkelijk zal worden gesteund door VHV.

Donaties

Hoe kunt u VHV en haar doel steunen?

Vereniging Het Verschil is in het bezit van een ANBI-status. Donaties zijn hierdoor aftrekbaar va de inkomstenbelasting. Ga voor meer informatie naar http://www.anbi.nl.

Ook VHV ondersteunen?

Wij zijn op zoek naar bedrijven die het gedachtegoed van VHV een warm hart toedragen en een (meerjarige) sponsoring overeenkomst willen aangaan van rond de 2.500 euro per jaar. In ruil wordt o.a. het logo van het bedrijf meegenomen op onze website, nieuwsbrief e.a. en indien mogelijk tijdens VHV-activiteiten. Voor meer informatie neem contact op met Mathieu Zwinkels via penningmeester@vereniginghetverschil.nl.