Goede doelen

Dream4Kids 2014/2015

Stichting Dream4Kids organiseert al sinds 2003 droomdagen voor kinderen tussen 6 en 12 jaar die te kampen hebben met een jeugdtrauma. Denk aan rouwverwerking, vechtscheiding of mishandeling, misbruik of verwaarlozing. Kinderen kunnen hierdoor het vertrouwen in zichzelf en de wereld verliezen. Dream4Kids onderbreekt de negatieve spiraal waar deze kinderen zich in bevinden en vervult hun allergrootste droomwens tijdens een droomdag. Zo krijgen ze weer moed en energie om in dromen te geloven.

Uitsluitend professionals (traumatherapeuten en medewerkers van diverse jeugdzorginstellingen) mogen kinderen bij Dream4Kids aanmelden; de droomdag wordt ingezet als onderdeel van hun behandelplan. Na de droomdag worden de kinderen jaarlijks uitgenodigd op de grote clubdag. Dream4Kids verliest hen dus niet uit het oog!

In 2015 realiseert Dream4Kids de 1000ste droom. De kleine Benthe van 6 jaar beleeft haar droomdag met als ingrediënten een prinsessenkoets met paarden, speelparadijs, dansen, friet met frikandel, SpongeBob en Thomas Berge! Haar droomdag is vastgelegd en hier terug te zien.