Goede doelen

Stichting de Ster 2010

In 2010 hebben wij Stichting de Ster ondersteund, die vakantiekampen organiseert voor kinderen met te weinig zelfvertrouwen en kinderen die worden gepest. Denk aan kinderen die beter willen leren omgaan met onzekerheid en pesten of aan kinderen die meer vrienden willen maken of beter voor zichzelf op willen leren komen. Sterkamp (8-12 jaar), Maankamp (vervolgkamp) en SterKid (aankomende brugklassers) bieden een programma dat plezier, psychologie, theater en beweging combineert. Op een ontspannen manier werken kinderen samen met professionals aan hun zelfvertrouwen en sociale vaardigheden. Ouders en kinderen zijn enthousiast, en ook uit onderzoeksresultaten blijkt dat de kampen veel oplevert.
Onze opbrengsten zijn specifiek gebruikt voor het opzetten van een nieuw vakantiekamp voor jongeren tussen de 12 en 16 jaar: Stay Strong. Deze heeft voor het eerst plaatsgevonden in de herfstvakantie 2010.

Voor Stichting de Ster heeft Vereniging Het Verschil een totaal van 194.945 euro opgehaald.