Geslaagde kick-off Leontienhuis

Onze twee Stichting Leontienhuis-jaren zijn nu ook officieel gestart! Op woensdag 20 januari was de goed bezochte en gezellige kick-off in het Leontienhuis. Het Leontienhuis is de verwezenlijking van de droom van Leontien van Moorsel, die vanuit haar eigen ervaring met eetstoornissen anderen wil helpen.

Leontien Zijlaard-Van Moorsel nam ons mee terug in de tijd en liet aan de hand van beelden van haar succesvolle wielercarriere de keerzijde zien van de roem. Tijdens de winst van de Tour de France heeft Leontien anorexia. "Ik stond op het podium en kon alleen maar denken aan het glas champagne dat ik straks moest gaan drinken, en hoeveel calorieën daar in zitten."
Na de Tour de France valt ze in een diep dal, maar komt glorieus uit de strijd, wordt wereldkampioen en wint diverse Olympische titels.
Door het overwinnen van haar eetstoornis heeft ze de wil en de kracht om mensen die lijden aan bijvoorbeeld anorexia of boulimia te helpen. Dat kan nu in Het Leontienhuis. Een prestatie van formaat, en we zijn dan ook meer dan blij dat we de komende twee jaar voor de Stichting Leontienhuis aan de slag gaan.