Families door de modder

Op een mooie zondag was het zover. Samen letterlijk door de modder ploeteren voor het goede doel: depressie. Iedereen vanaf 6 jaar kon meedoen. Zo deden niet allen 6 families mee, maar ook een kinderfeestje. Op school bleek de voorpret al groot: iedereen op school wist dat ze dit gingen doen. Trots waren de jongens dan ook na afloop: die maandag hadden 4 van de 7 boys het MudRun t-shirt aan, zonder het vooraf af te spreken.

In eerste instantie waren we terughoudend voor de eerste hindernis: liggend als militairen onder een lange mat door, door de modder. Toen dat obstakel genomen was, was de opluchting groot: we gingen vies worden en dat was prima, laat maar komen. We hielpen elkaar door sloten, over water, door water, over touwen, over hindernissen. En we duwden elkaar ook wel eens van een balkje af:-) De kids gingen los en de volwassenen konden ze op sommige stukken even niet bijhouden. Maar de kids waren niet gewend lange stukken te rennen, zodat de ouders wel bij konden benen. Onverwachts nam niemand de 3 km afslag, en besloot iedereen voor de 5 km te gaan. Het ritme zat er goed in. Tussen de hindernissen door werd nog wat bijgepraat met modderhanden en gezichten. We sloten af met een grote schans om ons te ontdoen van het meeste modder, alvorens juichend over de finish te gaan en ons finisher t-shirt in ontvangst te nemen. Na een grote wasstraat waren de deelnemers klaar voor de biertjes, ranja en Q-music muziek.

Alle sponsoring gaat 100% naar de Depressie Vereniging: € 1491 doordat tickets doordeelnemers of aparte sponsor betaald waren. Maar het grootste goed in dit event is de families die samen spreken over wat depressie nu eigenlijk is. Of er iemand in de familie last van heeft of wellicht iemand van hun vrienden. Papas en Mamas leggen uit. En op het schoolplein is depressie weer wat bespreekbaarder geworden:-)

Volgend jaar doen we het weer!