VHV kiest voor Stichting Anne-Bo

Het nieuwe goede doel dat VHV in 2023 en 2024 gaat steunen is de Stichting Anne-Bo. Tijdens een hele spannende verkiezing op de ALV van donderdag 1 december 2022 won Stichting Anne-Bo het van support Casper en Stichting Gilat.

De drie doelen mochten zich tijdens de ALV presenteren in een tien minuten durende presentatie, nadat zij als top 3 uit de internetstemming waren gekomen. Na de presentatie volgde een vragenronde van nog eens tien minuten. Tijdens een laatste elevatorpitch konden de doelen de urgentie benadrukken van onze steun. Hierna volgde een spannende verkiezingsuitslag, waarbij lang onduidelijk bleef wie er nu zou gaan winnen. Uiteindelijk trok Stichting Anne-Bo aan het langste eind. We feliciteren de winnaar en natuurlijk ook ons lid Maurits Duynstee, die dit goede doel heeft voorgedragen. Op naar twee jaren met mooie nieuwe evenementen!

Stichting Anne-Bo streeft naar kansengelijkheid voor meisjes die dromen hebben maar niet altijd de weg weten, of geen netwerk hebben om deze doelen en dromen te verwezenlijken. Studeren voor iedereen is het motto. De meisjes die door stichting Anne-Bo gescreend worden, zullen de mogelijkheid krijgen een HBO of WO opleiding te kunnen volgen. Ze worden hierbij begeleidt door een eigen toegewezen coach, de studiekosten en de kosten van de boeken zijn voor rekening van stichting Anne-Bo. De studenten worden intensief begeleidt en ieder jaar wordt bekeken of ook het volgende studiejaar weer gefinancierd zal worden.

motivatiebrief-stichting-anne-bo.jpg